AXI maakt retailers klaar voor de toekomst

AXI zorgt ervoor dat retailketens snel kunnen inspelen op de grote veranderingen die de retailbusiness ondergaat. Wij stellen retailers in staat om omnichannel te worden, de klantenbinding te versterken, betere beslissingen te nemen en efficiënter te werken. Onze portfolio verbindt e-commerce met de fysieke winkel en wordt continu vernieuwd en uitgebreid op basis van de input van gebruikers en trends in de retailmarkt.

Afbeelding
Vrouw op roltrap in shoppingcenter

Met onze aanpak kunt u als retailer wendbaar inspelen op veranderingen

 

Het ontwikkelen van software die aansluit bij de bedrijfsprocessen en USP's van de retailer is onze kracht. We werken agile, met korte lijnen, scherpe prioritering en iteratief. Samen met de klant. Met een mix van youngsters en ervaren professionals brengen we dream teams op het veld. Daarbij kiezen we bewust voor vaste klantteams, waardoor we efficiënt kunnen samenwerken en aan een half woord genoeg hebben. De ontwikkeling van nieuwe retail producten en complexe projecten brengen we altijd tot een goed einde.

Ontdek hoe integratie de business en IT uitdagingen van retailers boost

 

Als omnichannel retailer werkt u met tal van interne en externe applicaties, platformen, services en nieuwe bronnen zoals mobile, social, cloud en big data. Als al deze technologieën efficiënt met elkaar verbonden kunnen worden, vormen ze het perfecte retail ecosysteem.

 

Retailorganisaties die erin slagen om alle beschikbare gegevensstromen snel en naadloos te integreren zijn in staat om diverse uitdagingen direct op te pikken.

 

Ontdek hoe u de best passende integratie strategie kunt opzetten aan de hand van een API-architectuur en hoe u al deze API's kunt beheren via een API Management platform. Wellicht biedt een event-driven architectuur een complementaire oplossing voor uw business naast de traditionele integratie- of API platformen.

Wij ontzorgen uw retailproces

 

De omnichannel retail oplossingen van AXI draaien in de cloud met de mogelijkheid om betalen naar rato van het gebruik.

 

  • Om de beschikbaarheid van uw retail operatie te waarborgen, bieden we full support aan, inclusief eerstelijns- en tweedelijns support.
  • Onze ervaren servicedesk consultants zijn bereikbaar tijdens de weekdagen, maar uiteraard ook op koopavonden en in de weekends.
  • Om incidenten te voorkomen en tijdig op te vangen, bieden we 24 op 7 monitoring van de kassaomgeving en de centrale server omgeving aan.
  • Onze datacenters in Nederland en België zijn ISAE3402 gecertificeerd.
  • Achter de schermen wordt de AXI RS oplossing continu geoptimaliseerd, zonder dat uw online en offline verkoopkanalen er enige hinder van ondervinden. 

“De AXI RS oplossing is een gebruiksvriendelijk systeem voor onze gebruikers, geheel naar eigen wens in te richten en door het aansluiten van BI tools geeft het mij data om te kunnen sturen in de bedrijfsvoering.”

 

Robbert Lamme, Financieel & Operationeel directeur Dille & Kamille.

AXI Retail Innovation Summit 2022 

 

Het kopergroene NEMO Science Museum, dat pront boven het Oosterdok in Amsterdam uitsteekt, brengt dagelijks wetenschap en technologie op een interactieve manier samen. Op 6 oktober 2022 werd deze plek nog net dat beetje specialer: de AXI Retail Innovation Summit 2022 vond er plaats en inspireerde meer dan 100 aanwezigen over de rol van duurzaamheid en innovatie in de retailsector.

 

Wilt u meer weten over deze bruisende dag?

 

Lees de terugblik hier

 

Herbeleef de sfeer in de aftermovie

Aftermovie Retail Innovation Summit 2022

Please accept marketing-cookies to watch this video.

AXI Gebruikersdag 2022 - AXI Retail Cloud Suite

 

Elk jaar nodigen we onze retailklanten uit op een bijzondere dag. Dit jaar was dat bij de Bierbrouwerij de Koningshoeven La Trappe Trappist in Berkel-Enschot. Het werd een dag om bij te praten, te ontdekken, te proeven én elkaar weer in real life te ontmoeten.

 

Beleef het mee in deze korte aftermovie.

Aftermovie AXI Retail klantendag 2022

Please accept marketing-cookies to watch this video.

De nieuwste omnichannel retail oplossingen. Snel uitgerold.

 

Met onze omnichannel retail oplossingen stellen we retailers in staat om flexibel mee te bewegen met de trends in de markt en de interne ontwikkelingen binnen de retailorganisatie.

Omnichannel Point of Sale

Gebruiksgemak, continue doorontwikkeling, perfecte integratie met uw webshop zijn de sleutelwoorden van onze cloud based AXI RS oplossing. Voor de winkelkassa bieden we volgende varianten aan: non-food checkout, supermarkt checkout, horeca checkout, mobile POS op PDA en mobile POS op smartphone. Wilt u de consument empoweren? Ook daarvoor bieden we tal van oplossingen aan: self-checkout, self order kiosk, selfscan en 'tap and go' op smartphone.
AXI RS is geschikt voor een groot aantal branches, waaronder supermarkten, bouwmarkten, tuincentra, warenhuizen, fashion retailers, telecom retailers en horeca.

 

Lees meer

Centraal productbeheer met inRiver PIM

In een omnichannel architectuur speelt Product Master Data Management een cruciale rol. Het is immers belangrijk dat de productinformatie over alle verkoopkanalen heen gelijk is. Om efficiënt te werken, is het aan te raden om alle productinformatie op één centrale plek te beheren: in een product information management oplossing. AXI is een implementatiepartner van inRiver PIM, één van de marktleiders. De webbased oplossing inRiver is snel te implementeren, flexibel en makkelijk in gebruik. Een team van expert consultants verzorgt de complete implementatie.

Een bewezen omnichannel architectuur

Eén bron van waarheid. Daar zijn onze retailoplossingen op gebaseerd. Dit realiseren we via single point of truth services. Alle business logica zit verpakt in RESTful APIs, die eenvoudig te integreren zijn in ieder omnichannel landschap.

Financiële software

Talrijke retailers beheren hun financiële administratie in AXI Financials. Zowel voor de administratie in het retail hoofdkantoor als in die van de winkels van franchisenemers is de AXI oplossing een aanrader.

 

Lees meer

Meer grip op uw inkoopcontracten via GRIP

GRIP is het softwarepakket voor het managen van inkoopcontracten en inkoopcondities. GRIP helpt om uw inkoopcontracten te beheren en de opbrengsten uit bonussen e.d. door te rekenen. Met facturatie, prognoses en analyses ondersteunt het pakket de sturing en besluitvorming. Ideaal voor iedere retailer met een groot aantal leveranciers en condities.

 

Lees meer

Agile software ontwikkeling

Om vlot te kunnen blijven inspelen op alle veranderingen, dienen retailers soepel te zijn. Agile software ontwikkeling is een belangrijk hulpmiddel om elke dag een stukje verder toe te werken naar uw bedrijfsdoelstellingen. Onze retailklanten ervaren de samenwerking met onze Scrum teams als motiverend en inspirerend. De softwareoplossingen bouwen we in moderne technologie: HTML, JavaScript, jQuery, RESTful web services en .NET. Met gebruik van slimme tools zoals Oracle APEX, AngularJS, Jasper Reports, Xamarin, Ionic en Azure DevOps Server.

 

Lees meer

Retail Intelligence

Onze BI consultants kunnen uw managers helpen om betere beslissingen te nemen. Door kassatransacties mee te ontsluiten, kunt u beter sturen. Voor wie een slag dieper wil gaan, kunnen we machine learning algoritmes en R (een softwarepakket en programmeertaal ontwikkeld voor statistiek en data-analysedoeleinden) toepassen. Dit stelt u in staat om meer voorspellende statistiek te bedrijven. Bijvoorbeeld om logistieke processen te verbeteren of hardlopers te voorspellen.

 

Lees meer

Unified commerce boosten dankzij integratie

Als omnichannel retailer heeft u toegang tot heel wat interne en externe applicaties, platformen, services en nieuwe bronnen zoals mobile, social, cloud en big data. Als al deze technologieën met elkaar verbonden kunnen worden, vormen ze het perfecte retail ecosysteem. Ontdek hoe API's en event-driven architectuur uw retail business kunnen boosten.

 

Lees meer

We testen de nieuwste technologieën. Grondig. Samen met de retailer

 

AXI ondersteunt de digitalisering van de retailsector. We analyseren de nieuwste trends en voeren samen met grote retailers talrijke innovatieprojecten uit. Onze medewerkers krijgen de tijd om nieuwe technologieën te leren kennen. Samen met klanten en partners worden Proof of Concepts uitgewerkt rond de inzet van visual recognition, augmented reality, blockchain, machine learning, self checkout, beacons, chatbots, electronic shelf labels en andere digitale innovaties in de retail. De 'lessons learned' worden aan een talrijk publiek gepresenteerd tijdens de Retail Innovation Summits.

axi

De tien trends in supermarkt retail

 

Lees ons eBook over de supermarkt in 2025.

 

Welke tien trends signaleren we en hoe kunnen we u helpen om daar op in te spelen?

Retail Business Continuïteit webinarreeks

 

In de huidige en onzekere 'nieuwe' realiteit is het een must om alles binnen uw retail organisatie in kaart te hebben en voortdurend te verbeteren waar mogelijk. Houd de performance en de kwaliteit van uw winkels nauwlettend in het oog, vergelijk uw leveranciers onderling om zo de beste inkoopcondities te realiseren, verhoog de shopping experience van uw consumenten en boost uw omzet met gerichte acties op basis van waardevolle data-inzichten en aandacht voor de customer journey van uw publiek.

 

Tijdens onze Retail Business Continuïteit webinarreeks laten onze experts u aan de hand van sprekende voorbeelden, demo's en best practices zien op welke manieren het mogelijk is om uw organisatie en business te (ver)sterken in uitdagende tijden.

AXI digitaliseert het bestelproces en de keukenaansturing bij Julia's

 

‘Het nieuwe bestelproces biedt niet alleen voordelen voor de reizigers maar ook voor het personeel. Bestellingen aan de bestelzuil of via de kassa zijn direct zichtbaar op het digitaal scherm van de order picker. De bestelling wordt meteen doorgezet naar de kok via het keukenscherm. Op het klantenscherm ziet de klant wanneer zijn maaltijd klaar is.’

 

Saskia Willems, Project Manager bij NS Stations