Intratuin AXI customer
20/04/2022

Intratuin verhuist haar winkelautomatisering succesvol naar de AXI cloud 

Intratuin, de winkelformule voor tuin, huis en dier beschikt over 65 winkels, waarvan 52 in Nederland, 3 in België en 10 in Duitsland.  

 

Sinds 1 maart 2022 werken medewerkers van de Intratuin vestigingen in Nederland en België met de AXI Retail Cloud Suite winkelautomatisering vanuit de AXI cloud.  ‘Dit is volledig in lijn met onze strategie om verder te professionaliseren en meer oplossingen vanuit de cloud af te nemen’, legt Marco van Putten, IT Manager bij Intratuin uit.  

Standaardisatie  

  

Dankzij het gebruik van de AXI Retail Cloud Suite rekenen de Intratuin medewerkers snel af via de AXI RS kassa’s. Intratuin besloot in 2020 al om te migreren naar de Everest versie van het AXI Retail platform om optimaal gebruik te kunnen maken van de uitgebreide standaard functionaliteiten.   

  

‘We zijn zeer verheugd dat we Intratuin vanuit onze cloud kunnen bedienen. Dit doen we al voor een aantal andere retailklanten zoals Intergamma, Lagardère Travel Retail, ANWB en NS Stations. We zien dat we daar onze dienstverlening kunnen maximaliseren.’, aldus Luc Vlaeminckx, ICT Solution Architect bij AXI. ‘Bovendien zijn al onze procedures en certificeringen, zoals ISAE 3402 en ISO 27001 op deze offering gebaseerd.’  

 

  

Flexibiliteit en ontzorging  

  

Met de AXI Retail Cloud Suite vanuit de cloud profiteert Intratuin van een continue uptime in een maximaal beveiligde omgeving.

 

Marco Van Putten vervolgt: 'We worden ontzorgd, daar is het ons om te doen. Zo kunnen wij ons concentreren op de business. Ook genieten we nu van meer flexibiliteit, omdat we kunnen opschalen of afschalen wanneer dat nodig is.'  

 

  

Winkels draaien gewoon door  

  

De winkels hebben geen enkele hinder ondervonden tijdens de migratie naar de cloud. Dat is uiteraard te danken aan de zorgvuldige voorbereiding die voorafging aan de migratie. Daarbij werd intensief samengewerkt tussen het projectteam van Intratuin en de technische engineers van AXI, zowel aan de kant van software ontwikkeling als vanuit infra support.

 

Al het voorwerk betaalde zich dubbel en dik uit: in het bewuste weekend van de migratie verliep alles heel soepel, zoals het hoort.  

 

  

Klaar voor het seizoen  

  

Het migratieproject werd netjes voor de topdrukte van het voorjaar afgerond.

 

'De Intratuin gebruikers die we spreken, geven aan dat het volledige systeem sneller is dan vroeger, waardoor medewerkers veel vlotter hun werk kunnen uitvoeren.', vult Eric Damstra aan.  Zijn team was verantwoordelijk voor dit project. 'We zijn bewust as-is overgegaan, om de risico’s te minimaliseren. Vanaf nu kunnen we verder met het optimaliseren.'  

 

  

Volledige transparantie & verantwoordelijkheden  

  

De winkels draaiden voorheen in een on-premises omgeving vanuit het Intratuin datacenter. Het technisch beheer daarvan lag reeds bij AXI maar toch was er soms nog wat onduidelijkheid. Dat is nu transparanter: de beschikbaarheid van de Intratuin winkelomgeving is nu volledig de verantwoordelijkheid van AXI.  

’Vanuit het perspectief van de winkels is de migratie naar de cloud een grote stap. Onze Microsoft 365 omgeving en ons boekhoudpakket waren reeds beschikbaar vanuit de cloud en daar is nu ook onze bedrijfskritische AXI Retail Cloud Suite bijgekomen die garant staat voor het volledige beheer van het Intratuin winkelproces.’  

 

Marco van Putten, IT Manager bij Intratuin