AXI RS winkelsoftware uitgerold bij Fiets & Service winkels

Retail
07 september 2018
In de 23 Fiets & Service winkels van NS stations kunnen treinreizigers hun fiets laten repareren en fietsaccessoires kopen. Met AXI RS wordt de reparatieworkflow eenvoudig beheerd in de kassa.

Pol Ramos, District Manager bij NS Stations, is heel tevreden over de implementatie en de gebruiksvriendelijkheid van de opgeleverde oplossing.

De Fiets Reparatie Module naadloos geïntegreerd in de AXI RS kassa

Ramos legt uit: 'Het reparatieproces in een fietswinkel wijkt wezenlijk af van het reguliere retailproces. Hiervoor is, in samenwerking met AXI, de Fiets Reparatie Module ontwikkeld. Er wordt een offerte aangemaakt waardoor de klant een prijsopgave krijgt én de reparatie in de kassa geregistreerd wordt. Eventuele benodigde onderdelen worden direct op de bestellijst geplaatst. Na het daadwerkelijk uitvoeren van de reparatie wordt vanuit de offerte de factuur opgebouwd. De klant krijgt automatisch een sms als de fiets gereed staat.'

AXI RS helpt mee aan de 'belofte van Fiets & Service'

De AXI RS oplossing helpt mee om de heldere missie van Fiets & Service waar te maken: (1) voor 10:00 gebracht is na 16:00 gereed en (2) transparant over prijs en reparatie. Ramos ziet nog meer voordelen: 'Door de komst van AXI RS kunnen we de workflow van de reparaties in de kassa eenvoudig managen. Ook het bestellen en inventariseren is verbeterd.' Aan de backend is een integratie met SAP voorzien waardoor NS op een uniforme wijze al haar formules (zoals Fiets & Service, Kiosk, Julia's en rail catering) kan aansturen en er over kan rapporteren. De uitrol was gereed in de zomer van 2018.

Meer informatie? Neem contact op met Mike Snepvangers