AXI Geert Gobien
14/04/2020

A day in the life - Geert Gobien

Plots geconfronteerd worden met 100% telewerk, geen face-to-face contact meer met collega’s, klanten en partners ...  Wow, wat een impact voor zo’n sociaal persoon als ik.

 

Ik maakte tot nu toe nooit echt veel gebruik van thuiswerk, hooguit een dagje per week en dat volstond voor mij aangezien ik liever onder de collega’s ben en zo ook efficiënter zaken kan bespreken met mijn team en andere collega’s. Maar goed, aangezien het moest voor de algemene gezondheid, ben ik vol goede moed begonnen aan thuiswerk. Dit samen met mijn vrouw die ook volledig van thuis werkt en onze kindjes van 6 en 7.

 

Dus mijn eerste werkdag van thuis... wat was dat?! Mijn vrouw en ik fulltime thuis aan het werk, mijn kinderen die de situatie helemaal niet goed begrepen en zeker de eerste dagen wat verloren liepen.  En oh ja, we moesten dan ook nog elke dag schoolopdrachten doen met onze kinderen en allemaal samen nog wat tijd vrijmaken om te ontspannen.  Fjoew!

 

Maar beetje bij beetje ontdek je dat je een bepaalde structuur vindt binnen het gezin waarin die factoren best nog wel te combineren zijn...  Mits het gelach, gekietel en beelden van spelende en soms zelfs ruziemakende kinderen op de achtergrond!

 

Maar ja, het zijn natuurlijk voor iedereen zeer intense dagen. Gelukkig is de AXI Group afgelopen zomer volledig overgeschakeld naar de Office 365 omgeving en hadden we er al de uitgebreide features en mogelijkheden van ontdekt.

 

 

Mijn team

 

Vanuit mijn rol als Sales Director IT Technology Services en lid van de AXI Management Board probeer ik dagelijks met mijn sales team, backoffice medewerkers en partners onze klanten zo goed mogelijk te helpen en te begeleiden. Dit vergt per project en per klant een unieke aanpak en dan ook intens en veelvuldig overleg.

 

Het spreekt voor zich dat MS Teams momenteel dé tool is die ik het meeste gebruik!  Teams heeft op zo’n korte tijd voor mij voor een ongelooflijke professionele meerwaarde gezorgd om zowel te overleggen binnen het AXI management team als om mijn team dagelijks te ondersteunen en te begeleiden in hun taken.  Want ook voor hen was het wennen, want klanten- en partnercontacten en -meetings, maar ook alle interne meetings werden opeens volledig virtueel.

 

Alle salesmeetings en 1-op-1 meetings worden ondertussen ook via Teams gehouden en bijna dagelijks heb ik ofwel virtueel of telefonisch (ja ja, dat kan nog) overleg met mijn collega’s om dingen af te stemmen, hen aan te sturen en te begeleiden.  Leuk om vast te stellen dat de soms aanwezige schroom om de camera op te zetten in een virtuele meeting bij iedereen zeer snel wegviel en dat het een stuk productiever werkt om elkaar ook effectief te zien, zelfs of nog meer door de achtergrondanimatie van andere familieleden en/of huisdieren.

 

 

Management Board

 

Ook de communicatie en meetings voor het AXI management werden al snel binnen Teams opgestart om samen de AXI Group door deze situatie te leiden.  Dankzij het dagelijks sharen, rapporteren en gezamenlijk up-to-date houden en delen van documenten, meetingverslagen, financiële data, etc. hebben we op korte termijn de nodige stappen kunnen zetten om al onze klanten optimaal te kunnen blijven bedienen en onze medewerkers voldoende te kunnen informeren en ondersteunen.

 

We besteden ook veel aandacht aan de fysieke en geestelijke gezondheid van de AXI medewerkers omdat het toch ook noodzakelijk is om regelmatig even de benen te strekken en je brains wat zuurstof te geven. Daarom plan ik bijvoorbeeld met mij team elke vrijdag een virtueel aperitiefje in, een informeel moment om samen even stoom af te laten - en voor sommigen (ik zeker niet ?) letterlijk ook om van een aperitiefje te profiteren aan het einde van week.

 

Het is verbazingwekkend hoe iedereen binnen AXI zo vlot is overgeschakeld naar het ‘nieuwe’ werken en dit met op zijn minst hetzelfde (lees: misschien zelfs meer ? #solidariteit) engagement!
Echt top om te zien dat we zo’n goede medewerkers hebben die zelfs in deze onzekere tijden gemotiveerd blijven om onze klanten optimaal verder te helpen.  

 

P.S.: En nu ik de smaak te pakken heb, kijk ik toch echt uit naar de evolutie van het gebruik van deze tools, de online samenwerking, het flexibel werken en het virtueel resultaatgericht werken na deze crisis ...  Spannend!

 

 

Geschreven voor Geert Gobien, Director IT Technology Services bij AXI

Stuur ons uw reactie


We laten ons graag inspireren