‘Intratuin Extra’ laat klanten sparen voor beleving
Klantbehoud in de retailsector is heel belangrijk. Dat was het vroeger al, en vandaag nog net iets meer. In turbulente tijden waarin er een hevige concurrentiestrijd woedt tussen retailers, was het behouden van klanten nog nooit zo belangrijk. Maar hoe zorg je ervoor dat jouw klant koning blijft?
Loyaliteitsprogramma’s zijn een deel van de oplossing en worden al decennialang toegepast. Alleen vragen deze vandaag om een andere aanpak. Korting geven, werkt, maar is niet meer voldoende. De moderne consument zoekt iets extra. Iets extra in de vorm van beleving … en bij voorkeur gepersonaliseerd. Intratuin heeft dat als geen ander begrepen en lanceerde, met behulp van AXI en partner Intersolve, ‘Intratuin Extra’, een origineel en betekenisvol loyaliteitsprogramma.
‘Intratuin Extra’, écht dat beetje extra
Intratuin, een Nederlandse winkelketen gespecialiseerd in alles wat te maken heeft met tuinieren, huisdecoratie en dierenverzorging, biedt haar klanten een wel heel speciaal loyaliteitsprogramma aan met ‘Intratuin Extra’. Klanten sparen niet gewoon voor een (gepersonaliseerde) korting, maar ze kunnen ook sparen voor een ‘ervaring’ zoals een deelname aan een workshop planten stekken of Kerstkransen maken.
Member level
Zoals elk loyaliteitsprogramma, is ook het systeem van Intratuin gebaseerd op een spaarsysteem. Dit werkt als volgt:
-
meld je aan als member en ontvangt direct voordelen,
-
voor iedere bestede euro in de winkel of webshop ontvang je één punt,
-
afhankelijk van het aantal punten kom je in een hoger level
Intratuin Extra members kunnen in de speciaal ontworpen app bijhouden hoeveel punten zij hebben en waar ze voor kunnen sparen.
Implementatie spaarprogramma
Intratuin heeft samen met AXI en partner Intersolve samengewerkt voor het samenstellen van het programma. AXI ondersteunde Intratuin vervolgens om het programma volledig te integreren in AXI Retail Cloud Suite.
Klanten meer betrokken
In de eerste twee maanden, na de lancering van Intratuin Extra ziet Intratuin al een scanpercentage van 20%. Intratuin verwacht door verdere promotie het sparen te stimuleren en meer klantbetrokkenheid te realiseren.