AXI klantverhaal retail software Tuincentrum De Bosrand
19/02/2024

Afrekenen bij Tuincentrum De Bosrand doet u straks met AXI

Gedreven door nieuwe technologieontwikkelingen en veranderende consumentenverwachtingen, transformeert de retailsector voortdurend. Retailers moeten klanten een naadloze en gepersonaliseerde winkelervaring bezorgen, zowel online als offline. Het belang van klanten centraal stellen en het implementeren van een omnichannel-strategie is nog nooit zo cruciaal geweest. Tuincentrum De Bosrand gaat hier voluit voor en ging daarom de samenwerking met AXI aan.  

 

 

Omnichannel, een doel met uitdagingen 

 

Een retailorganisatie omnichannel maken, doet u niet zomaar. Klanten een naadloze en consistente ervaring bieden over verschillende kanalen heen, zoals fysieke winkels, webshops, mobiele apps en sociale media: het verreist een geïntegreerde en klantgerichte benadering.

 

Er komen dan ook best wat uitdagingen bij kijken: 

 

  1. Gegevensintegratie en -beheer: Een van de grootste uitdagingen is het integreren van gegevens uit verschillende bronnen en kanalen om een uniform klantbeeld te creëren. Klantgegevens moeten over alle kanalen heen consistent en up-to-date zijn, wat complexe gegevensbeheer- en integratietechnologieën vereist. 
  2. Consistente merk- en klantenervaring: Het bieden van een consistente ervaring over alle kanalen heen is cruciaal in een omnichannel-strategie. Dit omvat niet alleen de visuele merkidentiteit, maar ook de klantenservice, prijsstelling, promoties en het productaanbod. Het coördineren van deze zaken over fysieke winkels, online platformen en mobiele apps, is geen sinecure. Klanten verwachten dezelfde kwaliteit van service, ongeacht het kanaal. 
  3. Supply chain en voorraadbeheer: Een efficiënte supply chain en effectief voorraadbeheer zijn essentieel voor succes in omnichannel-retail. Retailers moeten real-time zicht hebben op hun voorraden over alle kanalen en locaties heen, zodat klanten toegang hebben tot accurate voorraadinformatie, ongeacht waar ze winkelen. Dit vereist geavanceerde voorraadbeheersystemen en de mogelijkheid om snel te reageren op veranderende vraagpatronen.  

POS-software als motor 

 

Deze uitdagingen vereisen investeringen in technologie, training en procesveranderingen. Door een constructieve samenwerking met AXI aan te gaan, gaat De Bosrand, een tuincentrum met verschillende vestigingen in Nederland, hier voluit voor. Door AXI’s retail POS software zal De Bosrand een geïntegreerde en efficiënte aanpak kunnen doortrekken en een consistente merk- en winkelbeleving kunnen aanbieden, aldus Mike Snepvangers, Commercieel Directeur Retail bij AXI. ‘Zo kan De Bosrand betere klantenrelaties opbouwen, de klantloyaliteit verhogen en uiteindelijk hun concurrentiepositie versterken. Het adaptief vermogen om snel in te spelen op nieuwe trends en technologieën, terwijl de klant centraal staat, vormt de kern van succes in de hedendaagse retailwereld’. 

 

Jim van Haaster, Directeur IT, logistiek en inkoop bij de Bosrand, vertelt u waarom zij voor een samenwerking met AXI kiezen.  

Please accept marketing-cookies to watch this video.

Alle winkelprocessen in één softwarepakket 

 

Tuincentrum De Bosrand heeft voor een samenwerking met AXI gekozen vanwege de uitgebreide mogelijkheden van AXI’s retailsoftware. Deze keuze stelt hen in staat om alle winkelprocessen te integreren binnen één allesomvattende oplossing. AXI’s persoonlijke aanpak en de langdurige ervaring in de retailsector, ondersteund door sterke referenties, hebben bovendien de doorslag gegeven.  

 

Met de retail POS software van AXI als nieuwe kassa- en winkelbeheersysteem, kunnen we binnenkort profiteren van een gestroomlijnde en efficiënte bedrijfsvoering’, zo meent Jim van Haaster, Directeur IT, logistiek en inkoop bij de Bosrand. ‘Het biedt onze winkelmedewerkers een krachtige tool die hen in staat stelt alle winkelprocessen effectief en vanuit één punt te beheren en uit te voeren’. 

Over De Bosrand

 

De Bosrand is een Nederlandse keten van tuincentra die een uitgebreid assortiment aan bloemen, planten, tuinmeubelen, en decoratie voor binnen en buiten aanbiedt. Het familiebedrijf, opgericht in de jaren '80, heeft zich ontwikkeld tot een toonaangevende speler in de tuinbranche met meerdere vestigingen in Nederland. Naast het brede assortiment staan persoonlijke service en deskundig advies centraal bij De Bosrand.  

Benieuwd hoe AXI uw retailorganisatie kan ondersteunen?

 

Ontdek het hier