event gedreven bedrijfsprocessen automatiseren

Event gedreven retail bedrijfsprocessen eenvoudig automatiseren en configureren

On-demand kennisessie

Een naadloze omnichannel customer experience aanbieden via een event-driven aanpak

 

Als omnichannel retailer heeft u te maken met high volume externe en interne gebeurtenissen die u ook snel dient af te handelen. Denk bv. aan: de stock is uitgeput, de klant brengt iets retour, de klant bestelt een artikel op de webshop, er wordt een order aangemaakt, de klant heeft een vraag via de mobiele app, er is een nieuwe promo, er wordt een korting toegekend, er is een nieuwe winkel geopend ... 

 

Strategische wendbaarheid is hierbij cruciaal. Om als retailer een klantgerichte, flexibele en agile organisatie op te zetten, moet u in staat zijn om snel in te spelen op steeds verdere ontwikkelingen en veranderingen binnen uw sector.

 

Ontdek tijdens deze online kennissessie hoe u uw event gedreven bedrijfsprocessen eenvoudig kunt automatiseren en configureren via een event-driven architectuur.

 

DOELGROEP

IT en business profielen uit de retail

 

HOE BEKIJKT U DE SESSIE?

Na uw aanmelding kunt u de on-demand sessie direct bekijken. Bovendien krijgt u de link naar de on-demand sessie via e-mail toegestuurd.

 

TAAL

Nederlands

 

VRAGEN

Nederlandse retailers: neem contact op met Willem Bless - Mobiel: +31 6 111 83 004

Belgische retailers: neem contact op met Fadhua El-Khannichi - Mobiel: +32 476 70 18 37

De oplossing voor high volume event driven bedrijfsprocessen

 

Omnichannel retail is van nature event-driven en kan uitstekend gemodelleerd worden als een event-driven architectuur

 

In tegenstelling een API-gestuurde architectuur en de traditionele batchverwerking is een event-driven architectuur in staat om realtime op 'gebeurtenissen' of 'events' te reageren. 

 

Via de combinatie van een overzicht van ontelbare onvoorspelbare, niet-lineaire, gebeurtenissen én de mogelijkheid om event-driven applicaties te beheren en te activeren, kunt u uw bedrijfsprocessen automatiseren.

 

Met behulp van Apache Kafka, het industry-standard event-streaming platform, kunt u een event-driven architectuur implementeren die zowel robuust, flexibel als schaalbaar is.

 

Dankzij dit nieuwe generatie event streaming platform kunt u bovendien tal van nieuwe use cases implementeren die voorheen uiterst moeilijk te realiseren waren.

Waarom u deze sessie niet mag missen

 

Dankzij zijn jarenlange ervaring vertelt Niek Jacobsen, Integration Architect bij AXI, u aan de hand van enkele interessante use cases hoe u dankzij een event streaming platform op basis van Apache Kafka duizenden tot miljoenen binnenkomende events op een performante en schaalbare manier kunt verwerken.

 

Hij toont u de voordelen en de uitgebreide mogelijkheden van een event streaming platform die uw retailorganisatie heel wat added value zullen opleveren: risico's worden beperkt, de kosten verminderen én de omzet verhoogt.

Event streaming platform versus traditioneel integratieplatform

Veel retailers maken reeds gebruik van een traditioneel integratie platform (ESB, Mesage broker ...). Een event streaming platform is geschikt voor heel wat scenario's maar is niet toereikend voor alle integratie scenario's. Daarom kan een event-streaming platform perfect gecombineerd worden met een standaard integratieplatform of API platform.

 

Een traditioneel integratieplatform, een API platform en een event-streaming platform zijn complementair. Als retailer dient u op basis van uw doelstellingen en uw strategie na te denken welke platformen u nodig heeft om een naadloze customer journey te kunnen aanbieden.

Onze dienstverlening rond event driven architectuur

 

Meer weten? Lees hier alvast hoe AXI u kan helpen om uw business en IT uitdagingen te realiseren dankzij de opzet van een event streaming platform.

 

Lees meer

Ik wil de on-demand kennissessie bekijken

 

Event gedreven retail bedrijfsprocessen eenvoudig automatiseren en configureren