Meer inzicht door gezichtsherkenning aan de kassa

Retail
26 maart 2018
AXI introduceert een artificial intelligence oplossing om de transactiegegevens die in de kassa worden vastgelegd te matchen met het geslacht en de leeftijd van de winkelbezoekers.

Gebruik wordt gemaakt van de 3D video monitoring oplossingen van AXIS Communications en cognitive software van IBM voor gezichtsherkenning. Privacy issues worden voorkomen doordat de via wifi verbonden camera's de data registreren zonder dat persoonlijke kenmerken van de winkelbezoekers worden opgeslagen.

Inzicht in doelgroep en koopgedrag

Via deze oplossing verkrijgen marketeers inzicht in het doelgroepbereik en het koopgedrag in de fysieke winkel: per leeftijdsgroep en geslacht. In functie van diepgaandere analyse kunnen bijkomende kenmerken worden vastgelegd.

Om extra rendement te halen uit deze innovatieve oplossing kan de data in de BI omgeving van AXI worden verrijkt met omgevingsdata; ter beschikking gesteld door het Centraal Bureau voor de Statistiek of andere informatiebronnen.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Willem Bless.