Coöperatie A59/ FacZo eerste gebruiker van nieuw systeem AXI Purchase to Pay

Health
28 september 2020
Coöperatie A59 heeft de opdracht voor een nieuw inkoopbestelsystem gegund aan AXI, businesspartner voor softwareoplossingen. Hiermee zijn zij de eerste gebruiker van de nieuwe strategische oplossing AXI Purchase to Pay. Met dit nieuwe systeem kunnen zij zowel het contractbeheer als het inkoopproces optimaliseren.

Met de ingebruikname is Coöperatie A59/FacZo de eerste klant van het intelligente inkoopsysteem AXI Purchase to Pay en zij zijn nauw betrokken geweest bij de productontwikkeling van het nieuwe systeem. Met het digitaliseren van contracten en het inkoopproces is Coöperatie A59/FacZo weer helemaal klaar voor de toekomst. Coöperatie A59 is een samenwerkingsverband met vijf GGZ-instellingen:  GGz Breburg, GGz Oost Brabant, Reinier van Arkel, Mondriaan Zorggroep en De Viersprong. “Met één gezamenlijk systeem, geeft het ons voordelen op het gebied van betere beheersbaarheid. Wij hebben nu meer inzicht in de gezamenlijke uitgaven, wat als goede input dient voor nieuwe en beter inkooptrajecten”, aldus Hans de Laat, Manager Inkoop  FacZo .

 

Livegang volledig remote
Op dit moment werken AXI en Coöperatie A59/FacZo  nauw samen aan de livegang van het nieuwe systeem. De overstap naar het contractbeheer is inmiddels afgerond en de operationele inkoopmodule is live.
Met deze livegang is Coöperatie A59/FacZo ook de eerste klant die in de beheerfase terecht komt. ‘Met de implementatie van onze nieuwe software bij coöperatie A59/FacZo, hadden we direct een mooi en uitdagend project voorhanden waarbij we zowel functioneel als technisch goed getest werden. De gebruikers van diverse zorginstellingen konden zo het gebruiksgemak van de nieuwe AXI applicatie goed ervaren en de software werd eveneens getoetst in een omgeving met de complexiteit van A59 met haar aangesloten instellingen.’, aldus Michel Petrusma, Sales Director Software Nederland.

 

AXI Purchase to Pay zorgt voor geautomatiseerde processen voor beoordeling van contracten, inkooporders, bestelaanvragen en facturen. Daarnaast is er heel veel aandacht voor gebruiksgemak en overzicht, waardoor medewerkers hier snel en gemakkelijk mee aan de slag kunnen. Door de verfrissende gebruikersinterface en het taakgestuurd werken is de leercurve erg laag en worden gebruikers geholpen in hun werkprocessen. Ondanks de Corona crisis heeft het volledige traject en de livegang remote kunnen plaatsvinden.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met  Dick van Veen