The Ocean Cleanup & AXI
21/10/2022

AXI Self-scan zamelt 500 euro in voor The Ocean Cleanup tijdens Retail Innovation Summit

‘AXI’ voor maatschappelijk verantwoord ondernemen

 

AXI zamelde 500 euro in voor The Ocean Cleanup, een non-profitorganisatie dat zich inzet om oceanen weer plasticvrij te maken. Dat deden we tijdens de Retail Innovation Summit 2022 in Amsterdam. 
 

 

Maatschappelijk verantwoord ondernemen in het AXI-DNA


AXI kiest er bewust voor om maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO) hoog op de agenda te plaatsen. ‘We willen dat duurzaamheid een onderdeel is van ons dagelijks denken en doen’, zo zegt Paul Peeters, CEO van AXI. ‘We willen een bedrijfsvoering die winstgevend is voor zowel onze organisatie als voor mens en milieu’. MVO is daarom op een structurele manier opgenomen in onze organisatie. De meer dan 400 medewerkers van AXI werken hier elke dag opnieuw aan mee. Zo ook het AXI Retail team dat recent een event uitwerkte dat van begin tot eind ‘duurzaamheid’ ademde


 
Duurzaamheid centraal op Retail Innovation Summit


Het Retail team organiseert jaarlijks de Retail Innovation Summit. Dit jaar stond deze in het teken van duurzaamheid en innovatie in de retailsector. Met een thema dat focust op duurzaamheid was de toon gezet. Wat volgde waren duurzame, herbruikbare banners om het event aan te kleden, gezonde en verantwoorde lunches en badges die na afloop opnieuw verzameld en gerecycleerd werden, … Maar daar bleef het niet bij: AXI besloot met één van haar producten uit het AXI Retail Cloud Suite portfolio, de self-scan kassa, een ludieke actie uit te werken zodat aanwezigen een goed doel konden steunen: The Ocean Cleanup. 
 

Afbeelding
The Ocean Cleanup & AXI

AXI Self-scan

 

Op het innovatieplein van de Retail Innovation Summit konden retailers onder andere kennismaken met Willem Bless, Account manager Retail bij AXI, en met één van de AXI-oplossingen: de AXI Retail Cloud Suite. Het is een veelzijdige totaaloplossing, met een enorm uitgebreide product stack, dat zich ontwikkeld heeft tot een compleet winkelsysteem. Op het gebied van het afrekenproces biedt het diverse mogelijkheden: de lijnkassa, de self-checkout, de self-scan of mobile POS, .... De summit vormde de ideale gelegenheid om de oplossingen live in werking te zien.  

 

Ter gelegenheid had AXI een echte winkelcheck-out opgezet waarbij aanwezigen hun naambadge, voorzien van een QR-code, konden inscannen. Voor elke scan die tijdens de Retail Innovation Summit gemaakt werd, stort AXI 5 euro aan de The Ocean Cleanup, een non-profitorganisatie die zich inzet om oceanen weer plasticvrij te maken. ‘We kunnen met trots zeggen dat AXI en de aanwezigen die dag in totaal 500 euro ingezameld hebben’, zo vertelt Willem Bless.


 
‘AXI kiest er bewust voor om maatschappelijk verantwoord te ondernemen, zowel op economisch, sociaal als ecologisch vlak. Dat we op deze manier een goed doel een duwtje in de rug kunnen geven, doet ons veel plezier’, aldus Paul Peeters, CEO van AXI.  

 

Afbeelding
Proof The Ocean Cleanup