Vlaamse overheidsinstellingen
31 mrt

Informatiesessie voor de Vlaamse overheid: een klantgerichte digitale organisatie

Web conference

, Online, België

We leven in een netwerkmaatschappij waarin de burger hoge verwachtingen stelt aan de overheid. Dat vraagt om een vlotte samenwerking en uitwisseling van informatie tussen zowel ambtenaren als burgers, ondernemingen en (belangen)groepen. De overheid van de toekomst is een netwerk van samenwerkingsverbanden in allerlei vormen en samenstellingen.

 

Tijdens deze informatiesessie krijgt u inzicht in hoe digitale transformatie de werking van uw overheidsorganisatie kan ondersteunen in het kader van het Relanceplan 'Vlaamse Veerkracht'.

Datum:

woensdag 31 maart 2021

 

Duur van de infosessie:

+/- 2 uur

 

Tijdslot:

U heeft de keuze tussen een informatiesessie die start om 09:00, 11:00, 13:00 en 15:00.

 

Online via Microsoft Teams:

Door het Covid-virus worden alle infosessies via MS Teams gegeven. Na inschrijving ontvangt u via e-mail een link die u in Teams of via uw browser (MS Edge of Google Chrome) kunt openen om deel te nemen.

 

Doelgroep:

Beleidsmedewerkers uit de Vlaamse overheid.

 

Deelnamekost:

Als overheidsmedewerker kunt u kosteloos deelnemen.

 

Aanvullende info:

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Céline Vervinckt - +32 496 15 13 81

De agenda ziet er als volgt uit:

 

 

Céline Vervinckt, Account Manager Overheid bij AXI, brengt in deze informatiesessie zaken zoals cocreatie en samenwerking over de organisatiegrenzen heen, dossierbehandeling in een netwerksamenleving, inzet van flexibele teams en het strategisch inzetten van een digitaal samenwerkingsplatform onder de aandacht.

 

 

Kaderend in het Relanceplan 'Vlaamse Veerkracht' van de Vlaamse Regering en dan in het bijzonder met focus op de drie pijlers 'efficiënter maken van de overheid', 'digitale transformatie' en 'investeren in mensen en talenten', zal Céline inzoomen op de voordelen van een digitaal samenwerkingsplatform op basis van:

 

  • case management systemen (AXI Adaptive Case Management) die ondersteunen bij de automatisering van dynamische, kennisintensieve processen
  • samenwerkings- en document management tools (SharePoint, Microsoft 365)
  • en stuurinstrumenten voor managementinformatie (Microsoft Power BI).

 

 

Dankzij de ingebruikname van een dergelijk samenwerkingsplatform kunnen overheden slagkrachtiger en efficiënter te werk gaan, en dit zowel binnen als buiten de eigen organisatie.