GRIP software. Van contractbeheer tot afrekening van condities
GRIP is het softwarepakket voor het managen van inkoopcontracten en inkoopcondities. GRIP helpt u om uw contracten te beheren en de opbrengsten uit bonussen e.d. door te rekenen. Met facturatie, prognoses en analyses ondersteunt het pakket de sturing en de besluitvorming. Recentes en AXI hebben dit pakket gebouwd voor retail en wholesale.

De invoering van GRIP biedt opvallende voordelen
De invoering van GRIP biedt opvallende voordelen
Meer opbrengsten
Meer opbrengsten
GRIP geeft u betere informatie over en sturing van opbrengsten. Met deze informatie wordt het ook mogelijk om de cash flow te verbeteren.
Beter zicht
Beter zicht
Doordat er zicht is op het wel of niet behalen van staffels kunt u tijdig bijsturen in het bestelproces.
Fact-based negotiations
Fact-based negotiations
Met de actuele en analytische informatie over spend en opbrengsten kunt u uw volgende ronde van inkoopgesprekken krachtig voorbereiden.
Intensieve samenwerking en doorontwikkeling
GRIP werd ontwikkeld om inkooporganisaties te helpen hun inkoopcontracten en -condities te managen door Recentes. Dankzij de intensieve samenwerking met AXI is GRIP een compleet softwarepakket voor de inkoop in diverse branches geworden, waarmee u uw inkoopprocessen en -resultaten kunt verbeteren.
De GRIP modules
GRIP is een compleet softwarepakket waarmee u uw inkoopprocessen en -resultaten kunt verbeteren. De GRIP basismodule genereert opbrengstberekeningen door leverancierscondities en uw actuele data door te rekenen, gepresenteerd via prettige interfaces en krachtige rapportages. Om het complete proces te ondersteunen, loopt de basismodule naadloos over in de aanvullende modules Facturatie, Afrekening en Prognose.
Contracten opstellen en registreren
Contracten kunnen in GRIP worden opgesteld en in pdf-formaat opgeslagen. Ook ‘externe’ contracten kunnen worden ingeladen. Contract en bijbehorende condities zijn gekoppeld. Ook het email-verkeer of andere secundaire bestanden kunnen worden opgeslagen.
Vastleggen en autoriseren van condities
De condities uit een contract doorlopen een interne autorisatieprocedure. Afhankelijk van de rol/bevoegdheid worden contracten in GRIP goedgekeurd, afgewezen of gewijzigd. Na finale goedkeuring kan er definitief mee gerekend worden binnen GRIP. Deze berekening werkt zonodig met terugwerkende kracht.
Built-in module Rapportage
GRIP is standaard uitgerust met een module voor rapportages. Hiermee kunnen zeer krachtige rapportages gegenereerd worden, zoals statusoverzichten van contracten en condities of verschillende dwarsdoorsnedes van spend en opbrengsten.
Facturatie
Houdt u op de hoogte van te factureren condities. Laat geen conditie onverwaard.
Afrekening
Zorgt voor een volledige afronding van afspraken met uw leveranciers.
Prognose
Rekent verwachte resultaten door op basis van de huidige data, inclusief correctiefunctie.
'Met de implementatie van GRIP hebben we als Alliance Automotive Group Benelux een flinke stap vooruit gemaakt met het beheer van onze inkoopcontracten en onze inkoopcondities. We hebben nu op elk gewenst moment inzicht in de status van onze contracten en de verwachte (bonus-)opbrengsten. We zijn beter in staat om onze inkoopwaardes te bundelen en in te spelen op het bereiken van groeistaffels. Ook hebben we meer inzicht in de nog niet gefactureerde tegoeden en zijn we in staat ons werkkapitaal verder te verbeteren. Kort samengevat: we zijn met GRIP niet alleen beter in control, maar we zijn ook in staat een beter resultaat te bereiken!'
Martien Peeters, Manager Business Control bij Alliance Automotive Group Benelux
GRIP in twee minuten
Wilt u meer weten? In dit filmpje leggen we uit wat GRIP - de software voor het managen van inkoopcontracten en inkoopcondities - voor uw organisatie kan betekenen.

Download de GRIP software e-brochure
Vul hieronder uw gegevens in om de e-brochure te downloaden
