'Next gen' financiële software voor de overheid

We helpen u de digitalisering toe te passen in uw dagdagelijkse realiteit. 

Niet met eenmalige oplossingen. Wél met een holistische aanpak.

 

Eerst door uw unieke uitdagingen strategisch onder handen te nemen.

Dan door de best passende IT-oplossingen in uw organisatie te implementeren.

Afbeelding
AXI Financials software screenshots
Logo axi strategy

Binnen de overheid verandert de rol van de financiële afdeling. Finance professionals krijgen een actievere rol en transformeren naar financiële adviseurs van de directies. Met onze financiële software en services helpen we de financial professional om zijn/haar nieuwe rol met succes in te vullen. We analyseren de nieuwste trends in financieel overheidsmanagement en zorgen ervoor dat onze financiële software direct beantwoordt aan de nieuwe lokale en Europese overheidsvoorschriften. 

 

 

Financiële software voor het digitale tijdperk

 

AXI Financials focust op een goede beheersing van de administratieve processen en effectief financieel management. Met gebruik van moderne hulpmiddelen zoals dynamic workflows, robotic accounting en embedded analytics. Gebouwd voor de cloud, rol gebaseerd en mobile-enabled. Perfect afgestemd op de wensen en noden van de publieke sector.

axi

Niet te veel achteruitkijken. Vooral vooruitkijken

 

Onze oplossing gaat verder dan de basisfunctionaliteiten zoals budgetbeheer, boekhouding, factuurbeheer, cost accounting, control en audit. Hoewel we, net als u, deze processen en activiteiten essentieel vinden, hebben we ervoor gezorgd dat u minder aandacht dient te besteden aan de financiële processen. Met AXI Financials kunt u uw rol vervullen als strategisch adviseur. Met de inzet van embedded analytics in de financiële software krijgt u de mogelijkheid om de grote hoeveelheid aan data te vertalen naar bruikbare sturingsinformatie. Zonder dat u hulp nodig heeft van een BI specialist.

Ons ultiem streven? No-hands accounting

 

No-hands accounting opdat u zich, als medewerker binnen de financiële afdeling, kunt focussen op de sturing van uw organisatie. Om deze sturende rol goed te kunnen invullen, halen we manuele taken weg bij uw finance team. We helpen u om processen zo Lean mogelijk te maken. We zorgen ervoor dat u de juiste informatie altijd en direct beschikbaar heeft om beter te kunnen sturen. 

Lantis gaat drukke tijden tegemoet met de bouw van de Oosterweelverbinding. Om de sterk groeiende organisatie en de schaalvergroting van de financiële administratie te managen en rapportages te genereren voor zowel het management als de Vlaamse overheid, gebruikt Lantis de financiële ERP oplossing van AXI. 

De nieuwste functionaliteiten at your fingertips

 

We blijven continu innoveren en verbeteren. Via het zogenaamde continuous delivery principe, verrijken we de Software-as-a-Service oplossing continu. Net zoals dit gebeurt met een app op smartphone. U werkt altijd met de recentste versie waardoor u direct kunt gebruik maken van de nieuwste functionaliteiten. Zonder dure en tijdrovende upgrades. Onze software is makkelijk in gebruik. We hebben stevig geïnvesteerd in een doelgericht UX design, verpakt in een mooi ontwerp. 

Boekhoudrobots aan het werk

Robot accounting. Een droom? Om het factuurverwerkingsproces te versnellen, zorgt de robot ervoor dat de inkomende facturen automatisch op de juiste code in de boekhouding verwerkt worden. De business rules die de robot gebruikt, zijn eenvoudig in te richten. Het resultaat: kwaliteitsverhoging, korte doorlooptijd en kostenbesparing

Ingebakken analytics functionaliteiten

Data in begrijpbare vorm aanreiken? Data direct analyseren? Om de besluitvormingsprocessen te versnellen, plaatsen we data en inzichten daar waar de gebruiker daadwerkelijk aan het werk is. Vanuit de schermapplicaties bekijkt u de kpi's, krijgt u alerts, maakt u reports aan, zoomt u in tot op detailniveau, bekijkt u trends en voert u wat-als analyses uit. Handig, dankzij onze embedded analytics en reporting omgeving.

Action oriented werken

Maximale digitalisering van de financieel administratieve processen. Dit is een game changer. Met AXI Financials verliest u geen tijd aan manuele handelingen. U gaat voor management-by-exception, actie nemen op basis van automatische alerts en monitoring in real-time. Proactief en in control. De applicatieomgeving is role-based inrichtbaar waarbij iedere gebruiker via zijn dashboard toegang krijgt tot de taken, de functionaliteiten en de data die hij nodig heeft. Kortom: user centric, gebaseerd op zijn of haar rol. 

Aandacht voor optimalisatie en audit

De financieel administratieve processen efficiënter inrichten en effectiever maken? Een controlekader creëren? AXI biedt gebruiksklare sjablonen voor het modelleren en stroomlijnen van de processen, gebaseerd op fasen en taken van het proces. Conform de bedrijfsrichtlijnen. Voor de beoordeling en goedkeuring van taken reiken we best practices aan. Voortgangsrapporten bieden inzicht in de effectiviteit van de processen. De oplossing creëert een betrouwbaar controlekader voor de uitvoering van interne audits.

Direct inplugbaar

Door AXI Financials te koppelen met AXI Purchase to Pay kunt u het volledige P2P proces digitaliseren: van bestelaanvraag tot betaling. Ook andere softwareapplicaties kunnen eenvoudig worden gekoppeld aan de SaaS oplossing AXI Financials. Als softwarehuis hebben we veel ervaring met het koppelen en integreren van diverse applicaties (HRM, salarisadministratie, facility management ...). Integraties met softwareoplossingen van derden verlopen altijd op een goed beveiligde manier met gebruik van webservices. 

Eenvoudige onboarding van medewerkers

De intuïtieve user interface. De geïntegreerde online help en de web based helpdesk maken onboarding echt eenvoudig. Nieuwe medewerkers in het financial team kunnen direct aan de slag met AXI Financials. Via e-learning en webinars spijkeren we de kennis bij en leggen we haarfijn uit hoe u meerwaarde creëert met de nieuwe functionaliteiten. Voor de inrichting van het systeem kunt u rekenen op de expertise van onze consultants. 

Cloud-first design

AXI Financials is gebouwd met gebruik van de nieuwste technologie. Technologie die Software-as-a-Service applicaties onderbouwt met maximale robuustheid, flexibiliteit en veiligheid. De oplossing wordt gehost in de Belgische en Nederlandse datacenters van AXI. Met gebruik van hoogperformante technologie en 24 op 7 service level agreements. De opstart kan in weken worden afgerond, in plaats van in maanden. Maandelijks wordt de afgesproken kost per gebruiker aangerekend. Indien gewenst of vereist, kan de software on premise worden geïnstalleerd of gehost bij een andere cloud provider.

Axi frame

One-stop dienstverlening

 

Met onze services helpen wij uw organisatie maximaal: van proof of concept, analyse, advies en opstart over training, support, functioneel applicatiebeheer tot en met optimalisatie services.

 

We hebben een nuchtere kijk op de zaken. Onze consultants sparren graag met u over vraagstukken op het gebied van financieel management en het Lean maken van de processen. Klanten ervaren onze consultants als deskundige vakgenoten met grondige ervaring binnen de publieke sector. 

Advies en fit-gap analyse

In deze fase kijken we samen naar uw bedrijfssituatie. Aan de hand van uw business verwachtingen bepalen we de oplossingsrichting. Veel aandacht gaat naar de effectiviteit en het zo Lean mogelijk maken van de processen. Het resultaat van de analyse is de blauwdruk van uw oplossing.

Test begeleiding

Vertrekkend vanuit een duidelijk zicht op de business verwachtingen, begeleidt de AXI consultant de testfase. Via testscenario's, begeleiding van de functionele testen en de gebruikers acceptatie testen, zorgt de consultant ervoor dat de oplossing optimaal aansluit bij de verwachtingen.

Data migratie

Correcte data is essentieel om een nieuw systeem in gebruik te nemen.  Alvorens de data te migreren, zorgen onze consultants voor de nodige dataconversies. We kunnen u aantonen dat de datamigratie veilig verloopt, 100% volledig en correct is.

Implementatie

Tijdens deze fase zorgen we voor een 'perfect fit' inrichting van de AXI Financials oplossing. De blauwdruk van uw oplossing is leidend, maar niet alles bepalend. Onze consultants hebben aandacht voor optimalisatie en extra efficiëntie. Waar nodig worden verdere aanpassingen aangebracht aan de opzet van het systeem.

Training

In het kader van change management bieden we nieuwe eindgebruikers en key-users tal van opleidingsmogelijkheden aan: in-house, bij AXI, op externe locatie en online. Ook na de ingebruikname van AXI Financials zorgen we ervoor dat de kennis en het gebruik van de software op peil blijft. Handige opleidingssets helpen om het maximale uit onze oplossing te halen.

Support en servicedesk

Omdat de continuïteit van de AXI Financials centraal staat, garanderen onze service level agreements de uptime van uw oplossing. Via 24 op 7 monitoring van uw bedrijfsprocessen worden eventuele problemen voortijdig opgespoord. Onze service teams beschikken over een totaal overzicht van uw systeem, wat toelaat om kordaat actie te ondernemen indien u toch problemen zou ervaren in het gebruik van de Software-as-a-Service oplossing. 

Functioneel applicatiebeheer

Indien gewenst, kunt u beroep doen op een AXI consultant voor het functioneel applicatiebeheer. De consultant zorgt ervoor dat de inrichting van de AXI software afgestemd is op de binnen uw organisatie geldende procedures.

Optimalisatie

We adviseren u over hoe de procesuitvoering kan worden verbeterd. Optimalisatie kan door fine-tuning van de oplossing of door het in gebruik nemen van aanvullende functionaliteiten. Naargelang uw keuze wordt de fine-tuning uitgevoerd door een key-user binnen uw organisatie of door een AXI consultant.

Als gebruiker schrijft u mee aan ons verhaal

 

Het is onze doelstelling om bij te dragen aan het succes van uw organisatie. We streven er dan ook naar om samen een sterke en duurzame vertrouwensband op te bouwen.

 

Daar hoort enerzijds bij dat we bij elke stap in ons ontwikkelproces transparant communiceren over de status van de software over onder andere nieuwe of verbeterde functionaliteiten. Via regelmatige gebruikersvergaderingen en ons communicatieplatform heeft u anderzijds zelf inspraak in de roadmap van ons product. We geloven erin dat samen de dialoog aangaan en ideeën uitwisselen bijdraagt tot een sterker product en een krachtigere oplossing voor uw organisatie.