Referentie A59
28/09/2020

Coöperatie A59-FacZo eerste gebruiker van het nieuwe AXI Purchase to Pay

Met de ingebruikname is Coöperatie A59-FacZo de eerste klant van het intelligente inkoopsysteem AXI Purchase to Pay waarbij de organisatie nauw betrokken werd bij de productontwikkeling van de nieuwe AXI software. Met het digitaliseren van contracten en het inkoopproces is Coöperatie A59 helemaal klaar voor de toekomst.

 

Coöperatie A59 is een samenwerkingsverband tussen vijf GGZ-instellingen: GGz Breburg, GGz Oost Brabant, Reinier van Arkel, Mondriaan Zorggroep en De Viersprong. “Met één gezamenlijk systeem geeft het ons voordelen op het gebied van betere beheersbaarheid. Wij hebben nu meer inzicht in de gezamenlijke uitgaven, wat als goede input dient voor nieuwe en beter inkooptrajecten”, aldus Hans de Laat, Manager Inkoop FacZo .

 

Livegang volledig remote


Op dit moment werken AXI en Coöperatie A59-FacZo nauw samen aan de livegang van de nieuwe software oplossing. De overstap naar het contractbeheer is inmiddels afgerond en de operationele inkoopmodule is live.

 

Met deze livegang is Coöperatie A59-FacZo de eerste klant die in de beheerfase terecht komt. ‘Met de implementatie van onze nieuwe software bij coöperatie A59-FacZo hadden we direct een mooi en uitdagend project voorhanden waarbij we zowel functioneel als technisch goed getest werden. De gebruikers van diverse zorginstellingen konden zo het gebruiksgemak van de nieuwe AXI applicatie goed ervaren en de software werd eveneens getoetst in de complexe omgeving van A59 met haar aangesloten instellingen.’, aldus Michel Petrusma, Sales Director Software Nederland.

 


AXI Purchase to Pay zorgt voor geautomatiseerde processen voor de beoordeling van contracten, inkooporders, bestelaanvragen en facturen. Daarnaast is er heel veel aandacht voor gebruiksgemak en overzicht, waardoor medewerkers hier snel en gemakkelijk mee aan de slag kunnen. Door de verfrissende gebruikersinterface en het taakgestuurd werken is de leercurve erg laag en worden gebruikers geholpen in hun werkprocessen. Ondanks de Corona crisis heeft het volledige traject en de livegang remote kunnen plaatsvinden.

 

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Dick van Veen